Galapremiär, mingla?

På morgonen i skola var det "gala premiär". Där visades åtta filmer upp om kulturprojektet Tidaholm 100 år som några klasser på skolan jobbat med. Forsens sexa och sjuor var i aulan, och hökensås sexor och sjuor. Men det var bara forsen som hade gjort filmer och visade upp. Två filmer från varje klass visades upp. Från min klass vara det Athena, Lovisa, Linnea och Cajsas film och Bamel, Wikström, Sebbe och Philip film som visades upp. Och båda grupperna vann priser. Tjej gruppen fick för att dom hade en röd tråd genom hela filmen eller något sånt och kill gruppen fick för att dom visade vad dom ville förmedla tydligt eller något sånt.
Det var en paus efter fyra filmer, då skulle alla "mingla" ute vid cyklarna. Där man kunde ta dricka och saltapinnar. Det gjorde jag inte iallafall, för inget av dom sakerna är goda direkt och var inte sugen på't heller. Hela saken tyckte jag var lite fjantig, och när dom sa att vi skulle mingla så blev det ännu fjantigare! Haha. Trodde dom att vi gillat? Inte jag iallafall. Det fanns en så kallad jury också. Som var Maud (en av våra lärare), musik läraren och en gubbe från museét.


Det fanns två bra saker iallafall. Den första var att man fick se filmer från andra klasser också. Den andra var att
våran klass fick två godis strutar med gott godis i, gott enligt mig iallafall. Det godiset hällde vi upp på matte lektionen och det tog slut på 5-10 minuter typ. Godis på en matte lektion, sjukt gött!

Sicket långt inlägg? Bara om skolan också. Kommer mer snart..




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0