Ingen är perfekt i allas ögon!

I mitt sagoland, i min drömvärld, i verkligheten finns du. Vi..

Jag önskar hela tiden att jag var bättre. Att jag var pusselbiten som hör ihop med dig. Inte att jag var perfekt i allas ögon. För även om alla någon gång har sagt "Du är perfekt för alla" så stämmer det inte. Ingen över huvudtaget är perfekt i allas ögon. Man behöver inte alltid vara fin och fel fri. Inga finnar, fin hy, långt tjockt hår, vara smal och ha fina former och vara snyggt klädd.
Det är i princip omöjligt att se ut som modellerna i USA's största mode magasin.

Alla har saker dom kan klaga på, eller klagar på. De som har bra självförtroende håller oftast tyst om det och tänker på det som är bra istället. Den som har mindre bra motgår mot komplimanger och förväntas att få höra "Nej du är inte alls tjock, du är jätte fin, du har jätte fint hår. Klaga inte" När man säger tvärtom om sig själv.

Jag har också saker jag klagar på, varje dag. Ibland säger jag det högt så andra kan höra och ge komplimanger som "tröst". Om jag säger "Jag är inte tjock men inte pinn smal heller" Då menar jag antagligen det. Eller om jag säger "Nej, kolla det här och det här och det här...*blablabla* Du är finare!" Då menar jag det också antagligen.
Finns ingen smart anledning till att ljuga för sig själv eller andra.

Alltså.. Jag är Inte ute efter att vara Perfekt i Allas ögon. För det är jag inte. Jag är inte den som blir bra på alla bilder osv. Det enda jag begär är att jag ska duga för dom jag älskar. Gärna utseende mässigt, men hellre på insidan.
Jag säger att mina vänner är perfekta för mig, för det är dom. Jag älskar er! ♥

Tänk själva efter ni som har sett mig irl,
såhär bra ser jag faktiskt inte ut då.


Kommentarer
lovisa

<3!

2010-08-23 @ 22:08:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0